רשומות

פיתוח פטנטים ב 9 שלבים | יש לי רעיון לפטנט מה עושים ?

תמונה
פיתוח פטנטים - הימור או השקעה בטוחה? פיתוח פטנטים מצטייר בעייני יזמים רבים כהימור ועל כן רעיונות רבים אשר יכולים להפוך למיזמים מצליחים מתמוססים טרם בחינתם. תחילת תהליך פיתוח פטנטים הוא שלב קריטי - בשלב זה ממציאים רבים מדמיינים בעיני רוחם איך כל חסכונותיהם מושקעים במוצר שאת מחיר המכירה לצרכן הסופי הם לא באמת יודעים להעריך. מדובר בתהליך שהכניסה אליו עלולה להרגיש עוצמתית ומלאת חששות אך אם נפזר במעט את הערפל נוכל להבחין בתמונה ברורה יותר המשקפת סדרי גודל של השקעה לעומת סיכויי הצלחה. ומכאן נולד תהליך '  פיתוח פטנטים  ב 9 שלבים ' : שלב 1 : בחינת היתכנות לפטנטים  יש לי פטנט מה עושים  ? האם שווה להשקיע בפטנט ? כדאי לרשום את הרעיון כפטנט ? כמה שווה רעיון לפטנט ? שלב ראשון בתהליך  פיתוח פטנטים  עפ"י " ניהול תהליכים עסקיים " הוא שלב  בחינת היתכנות לפטנטים . השלב הראשון בתהליך פיתוח פטנט משלב הרעיון הראשוני ועד לשלב המוצר המוגמר, הוא ניתוח ואפיון הפטנט ותנאי השוק הקיימים כתשתית לפיתוחו. מדובר בבחינת היתכנות שלאחריה תתקבל החלטה - GO / NO GO. האם מדובר בהשקעה כדאית או לחילופין

פיתוח אב טיפוס | ייצור מודל ראשוני לפטנט | ניהול תהליכים עסקיים

תמונה
  למה מיועד אב טיפוס ? איך יראה אב טיפוס ? כמה עולה לייצר אב טיפוס ? איפה מייצרים אב טיפוס ?  שלב שישי בתהליך פיתוח פטנטים ב9 שלבים עד להפצה עולמית עפ"י " ניהול תהליכים עסקיים " הוא שלב ייצור אב טיפוס.  מטרת בניית אב טיפוס היא לבדוק באופן ראשוני את המוצר, להסיק מסקנות ולבצע התאמות ושינויים לטובת ייצור מוצר מושלם המיועד לייצור המוני ולהפצה ללקוחות סופיים. לפני השקעה בהקמת מערכת לייצור מוצר חדש, מהווה אב הטיפוס מודל לבחינה והתנסות. בהתאם לתוצאות ההתנסות באב הטיפוס עובר המוצר שינויים ושיפורים, הבאים לידי ביטוי במוצר הסופי. מראה. בניית אב טיפוס ראשון מתבצעת על פי רוב ללא עיצובים מיוחדים, בדרך כלל מדובר בדגם אשר יהווה פלטפורמה לפיתוח המוצר הסופי. ולכן אב טיפוס כדגם ראשון למוצר ייתכן ויראה כפחות אטרקטיבי מהמצופה.  ייתכנו מצבים בהם יעלה צורך לבניית מספר אבי טיפוס לאותו המוצר על להגעה לסטנדרט הנדרש לרבות לטובת שיפור אסתטי. אורך תהליך הייצור. שלב בניית אב טיפוס ייתכן ויסתיים בפעם הראשונה ומיד אחריו יתקיימו השלבים הבאים בתהליך ופעמים רבות ייתכן כי ייצור אב טיפוס יימשך תוך כדי בי

להשפיע על דוחות החברה על ידי סידור עבודה רווחי

תמונה
  מערכת לסידור עבודה | טבלת סידור עבודה מערכי שירות וייצור  רבים נוטים להפוך לגורמי הפסד לחברה כאשר שיטת העבודה בהם אינה מנוהלת בקפידה, מערכת לסידור עבודה -יעילה ומותאמת לצרכי הלקוח, מובילה כל מערך לרווחי. מה זה סידור עבודה? כשמו כן הוא - מסדר לנו את העבודה. מרכז את שלל הפעילויות הקיימות לביצוע ומארגן אותם באופן האולטימטיבי לטובת צרכי כל לקוחותיו: דרישות הלקוח אבטחת איכות דוחות כספיים ועוד על גבו של כל מנהל שירות או ייצור קיימת אחריות גדולה מאוד - הוא נדרש להצטיין בדרישות כל לקוחות מחלקתו, משימה לא פשוטה בכלל. איך ניתן לעשות שימוש בסידור העבודה לטובת התפתחות מתמדת? ובמילים אחרות - איך ניתן להפוך כל מערך ייצור או מערך שירות למערך רווחי ויעיל על ידי בניית סידור עבודה המאפשר הסקת מסקנות והפקת לקחים יומיומית? סידור עבודה יעיל מהווה פלטפורמה מצוינת למדידת ביצועים: בחינת אחוז אבטלה סמויה מדידת עובדים תקלות חוזרות עלות ביצוע מול הכנסות ופרמטרים רבים נוספים כאשר סידור העבודה בנוי כפלטפורמת משוב המאפשר ניתוח מדויק של נתוני המערך - אי אפשר להתחמק מההצלחה. היא תגיע. אז מה עושים? על ידי בניית מער

פיתוח עסקי שוטף | ניהול תהליכים עסקיים - מובילים להצלחות

תמונה
  פיתוח עסקי שוטף בשלב הקמת או פיתוח חברה, חולם כל מנהל להוביל חברתו להתפתחות המיוצגת בגרף עלייה קבוע וללא משברים בדרך. חברות אשר הצליחו להביא לתואר חברה מצטיינת התחילו עם אותו חלום, את הדרך להגשמתו הם ביצעו על פי רוב בעזרת מפתחים חיצוניים. פיתוח עסקי שוטף מייצר עבודת צוות המבטיחה דרך בטוחה יותר לטובת הגעה למטרה זו. יש לכך מגוון רחב של סיבות, אציין את הדומיננטית ביותר : השילוב בין שתי זוויות השקפה על התהליך שעה שהיזם, המעורב בפעילות השוטפת, מתבונן על חברתו מנקודת מבט אישית ופנים ארגונית הכוללת הבלחות החוצה (מעלה), משלבת חברת הפיתוח העסקי ראייה הרחבה יותר - ראייה ברמת שוק, חזון ומטרות עתידיות. השילוב בין השניים הוא שילוב מנצח! בכל רובד או תחום פעילות בחברה - החל משלב גיוס עובדים וכלה בבקרת התהליכים.  זווית ראייה עסקית נוספת מחדדת ומקצרת את הדרך למטרה ולהגשמת החזון. לא פעם זוויות אלו מייצרות קונפליקטים ניהוליים - אך מניסיון, הקונפליקטים האלו בוני אמון ומייצרים סינרגיה מושלמת. אחריות ניהול חברה בליווי שירותי פיתוח עסקי באופן שוטף משתווה לכל זוגיות שאתם מכירים, מה שמעצים אותה הוא האחריות ה

ניהול חברה במשבר - חילוץ חברות מקריסה | ניהול תהליכים עסקיים

תמונה
  ניהול חברה במשבר - עסקים בקריסה רמת הקושי הניהולי לבעלי חברות משתנה בהתאם לסוג המשבר - אנו רואים במשברים הזדמנות מצוינת לצמיחה. דחק תזרימי, הפסדים מצטברים בדוחות החברה, קושי בגיוס עובדים מקצועיים, מחסום עיקש המונע הטמעת תהליכים עסקיים, פגיעה בתדמית חברה ועוד.  לרוב מדובר בהזדמנות להתבוננות על שיטת הניהול ממעוף הציפור - מהם הליקויים הניהוליים המובילים למשבר? האם מדובר בגורמים ניהוליים בכלל או שמא בתחרות עסקית לא הוגנת? איך נמנעים מהגעה למשברים? איך בעצם משתמשים בהזדמנות החד פעמית הזו כמנוף להובלת החברה למצוינות עסקית? ניהול משבר בחברה הוא הזדמנות מצוינת להובלתו למצוינות על ידי שינוי שיטה.  להלן שיטת חמשת השלבים לחילוץ חברה ממשבר: 1. תמונת מצב נכון להיום: מדובר באבחון פרופיל החברה , טרם יריית הפתיחה לתהליך, המהווה בסיס חשיבה להקמת תכנית אסטרטגית לניהול המשבר.  פעולה זו מתבצעת באופן מהיר ביותר שכן הזמן הוא פונקציה קריטית לטיפול במשבר, בין הנושאים הנבחנים: תמונת מצב תדמיתית מדויקת בענף הפעילות, ביחס למתחרי החברה על ידי מגוון שיטות - לקוח סמוי, שיח מכוון עם לקוחות קיימים משותפים, שאילתות

אסטרטגיה שיווקית ,אסטרטגיית שיווק | ניהול תהליכים עסקיים

תמונה
  אסטרטגיה שיווקית, אסטרטגיית שיווק שיווק  שיווק  הוא כלי עסקי אשר בעזרתו ניתן לנתב אל החברה את קהל הלקוחות הנדרש לטובת הגדלת היקף הזדמנויות המכירה. בתהליך הרחבת נפח לקוחות לחברה מתבצעים מספר מהלכים, שיווק עפ"י אסטרטגיה שיווקית מוגדרת מראש הוא אחד מהם. הצלחתו של שיווק נמדדת עפ"י יעדים אשר הוגדרו מראש בתהליך קביעת אסטרטגיית השיווק הנדרשת. בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית לחברה נדרשת התייחסות לכלל המשתנים במפה העסקית, על כן בראשיתו עוד טרם קבלת ההחלטות בדבר ערוצי הפעילות השיווקיים הנדרשים- מתבצעת עבודת מחקר יסודית: מחקר שוק לקביעת אסטרטגיה שיווקית לחברה פיטר דרוקר , הוגה דעות אמריקני, אבי תורת הניהול המודרנית וממובילי ג'נרל אלקטריק כיועצה העסקי לאחד התאגידים המובילים בעולם, האמין שמחקר שוק מהווה את תמצית השיווק. אמר וצדק! מדובר במחקר שתוצאותיו הנן אבני דרך לבניית תכנית אסטרטגיה שיווקית אשר סיכויי הצלחתה גבוהים ביותר. כמו בכל מחקר מתבצעת למידה יסודית של כל משתנה ומשתנה ומכך נולדות אלטרנטיבות פעולה וטיפול אסטרטגיות. מדובר בתהליך מדעי אשר תוצאותיו מועלות על דוח במספר נקודות לדוג

ניסוח הצעת מחיר, כתיבת הסכם שירותים | איך לקדם מכירה במסמכים ?

תמונה
לאחר שלב יצירת הקשר הראשוני עם הלקוח,  מונחת בידינו הזדמנות כמעט חד פעמית לגרום ללקוח להבין את רמת רצינותנו ואמינותנו כספקי שירות או כמפיצי מוצר. אופן כתיבת המסמך הוא הסוד להצלחת המכירה. אנשי מכירות רבים מגיעים לידי תסכול כאשר הם יוצאים מפגישה משוכנעים כי הלקוח נמצא בכף ידם וכי "הלקוח בטוח סוגר איתי" - השלב בו מתברר להם כי בעצם הפסידו את העסקה - מתסכל!. חשוב להבין כי השארת הרושם החיובי מול הלקוח במעמד הפגישה - מסייעת , אך לא מספיקה! בשלב בו עומד הלקוח מול מספר הצעות מחיר - נדרש להגדיל את סיכויי סגירת העסקה על ידי מסמך מסחרי מנוסח היטב. יש לתת חשיבות רבה לאופן עריכת כל מסמך מכירתי, גם במקרה בו מדובר ב כתיבת הצעת מחיר פשוטה. נקודות להתייחסות - לדוגמה: הגנות משפטיות  חברות רבות נוטות לחשוש מניסוח הסכמים הכוללים את כל הפרטים הקטנים המשמשים מגן משפטי ומונעים חשיפה מיותרת מול לקוח. דעו! ככל שתרחיבו יותר בנושא, כך תחזקו את תדמית חברתכם כחברה בטוחה, בעלת ניסיון אשר מגדירה באופן ברור את גבולותיה מול הלקוח. אז איפה עובר הגבול בין ניסוח המגן משפטית על החברה לבין ניסוח אשר עלול לגרום לנ